niedziela, 29 czerwca 2014

Jagodowy dzień.

 Przez moją kuchnię przeszło dzisiaj wielkie jagodowe oblężenie. Moja mama kupiła wczoraj od sąsiadki 6kg jagód i dzisiejszy dzień przeznaczyłyśmy na przetworzenie ich. Zrobiłyśmy przepyszne jagodzianki z kruszonką. Nie obeszło się również bez jagodowego napoju, czyli jogurtu z tymi leśnymi owocami. W końcu mogłyśmy zrobić najlepsze owocowe pierogi. Po zrobieniu tych smakołyków jagód został jeszcze cały ogrom, więc zasypałam je cukrem, a kiedy puściły sok przełożyłam je do małych słoiczków, abym mogła napić się na zimę herbatki z jagodami. Takie przetwory przydadzą mi się również do dodania pysznego smaku kaszce manny. W moim domu są również nie zastąpione jako lek na problemy trawienne, ból brzucha itp.

Pamiętam jak byłam małą dziewczynką, mama organizowała takie wypady na jagody. Zabierała ze sobą swoją mamę i sąsiadki. Moja babcia co roku, z tej okazji, wstawała wcześniej i piekła bułeczki z malinami. Jeszcze ciepłe przywoziła je nam do lasu. Miło wspominam tamte czasy, gdyż nie pamiętam kiedy ostatni raz byłam na jagodach.

5 komentarzy:

  1. Kocham jagody! :D A to wszystko wygląda przepysznie! :D

    http://szuszunia-photography.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja na przykład bardzo lubię różne serki i jogurty jagodowe. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przez ciebie mam teraz ochotę na pierogi z jagodami ;3 To wszystko wygląda tak pysznie :)

    http://friendssblogo.blogspot.com/2014/06/lato-z-sheinside.html Poklikasz w linki? Będę bardzo wdzięczna :)

    OdpowiedzUsuń
  4. mmmm...jak ja kocham jagody :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ojejku ! Uwielbiam jagody mogła bym je jeść bez przerwy :D Wyglądają pysznie :)

    http://kamcziks.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń