sobota, 5 lipca 2014

Domowa czekolada

Pewnie każdy z Was miał kiedyś taką chęć zjedzenia czegoś słodkiego, jednak po przeszukaniu szafek, gdzie zazwyczaj przetrzymuje się łakocie, okazuje się, że nie mamy nic czym moglibyśmy zniwelować swoje pragnienie, a do sklepu też nie mamy najmniejszej ochoty się wybrać. 
Albo mamy ugościć jakiegoś gościa, który zjawi się w naszym domu za 2 godz, a my nie mamy koncepcji na  słodki poczęstunek, bo wszystkie pomysły nam się już wyczerpały i wydają się nudne. 

Chciałabym zdradzić Wam mój słodki sekret na to jak ja radzę sobie z tym kłopotem, czyli receptę na DOMOWĄ CZEKOLADĘ. Przepis jest bardzo szybki, nieskomplikowany i nie potrzeba jakiś wyszukanych produktów.  Wystarczy mieć pod ręką: mleko, mleko w proszku, kakao, cukier oraz cukier wanilinowy i problem mamy z głowy.  
Do wykonania domowej czekolady potrzebujemy:
  •  50dag mleka w proszku,
  • 2szkl cukru,
  • 1/2szkl mleka
  • 4łyzki kakao,
  • cukier wanilinowy,
  • kostka margaryny.
Ja wzbogaciłam swoją czekoladę o takie składniki jak:
migdały, wiórki kokosowe, rodzynki, łuskany słonecznik.

Do czekolady możemy dodać swój ulubiony składnik. Ja polecam pokruszone herbatniki, orzechy włoskie czy suszone, drobno pokrojone owoce.

Mleko razem z masłem podgrzewamy do całkowitego rozpuszczenia masła. Powoli dodajemy cukier, kawę i kakao. Cały czas mieszamy i podgrzewamy na najmniejszym ogniu.  dodajemy mleko w proszku. Należy to robić powoli, cały czas mieszając. Gdy całe mleko w proszku zostało już dodane, zdejmujemy z ognia i dokładnie miksujemy do powstania jednolitej masy. Tę masę przekładamy do foremki (ja zrobiłam prostokątną foremkę z folii aluminiowej). Odstawiamy do wystygnięcia a następnie wsadzamy do lodówki. Gdy czekolada stężeje, zdejmujemy delikatnie foremkę i kroimy na kostki.

Ta wersja czekolady nie przypomina w ogóle w smaku swojej sklepowej "siostry". Moim zdaniem jest o wiele lepsza od tej kupnej. 

5 komentarzy:

  1. Nie przepadam za mleczną czekoladą.
    Często za to kupuję gotową, gorzką (np. 90% kakao) i przetapiam ją z dodatkiem migdałów, rodzynek czy pokrojonych owoców (świetnie sprawdzają się tu gruszki).

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam czekoladę, a ten przepis pozwala na zrobienie swojej własnej, prywatnej, wyjątkowej wresji smakowej :) Na pewno wykorzystam ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  3. MMMMMMMMMMM jestem ogromną wielbicielką czekolady. Kurcze, a może by tak samej zrobić? :D


    Odsyłacz:
    Mój blog: http://szuszunia-photography.blogspot.com/
    Facebook: https://www.facebook.com/ola.madejska.photography

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ładne zdjęcia robisz :). Jakiego aparatu używasz? ;>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zwykłym aparatem cyfrowym - Samsung PL210. ;p

      Usuń